05a977f75c8bd421cf67e35678973f79_L

الگوریتم اینستاگرام 2018 چگونه کار می کند؟

آنچه در این مقاله می خوانید :

این سوال مشترک همه ی ماست؟؟؟؟؟واقعا الگوریتیمی که در سال 2018 توسط اینستاگرام اجرایی شد چه ساختاری دارد که ناگهان ریزش شدیدی در تعداد لایکها و کامنتهای پیجهای تجاری بوجود آورد؟؟؟؟؟

من به شما توضیح میدهم چه اتفاقی افتاده است …..

زمان آن است که کمی واقع بین باشیم. در الگوریتم اینستاگرام 2018چه چیزی در حال رخ دادن است؟

تا دیروز شما پست میگذاشتید و خیلی سریع لایک میگرفتید.اما حالا تعداد لایکها کم شده است (در حقیقت خیلی خیلی کم شده است)

اجازه بدهید با واضح کردن برخی موارد شروع کنم:

  • اینستاگرام نشان نداده است الگوریتم آن ها چگونه کار می کند.
  • اینستاگرام تنها سیاست ها، دستورالعمل ها و ویژگی های جدید را به اشتراک می گذارد ( تا ما بدانیم چه چیزی اجازه داده شده است یا نیست، چه چیزی درست است یا نیست).
  • هر کسی که درباره این الگوریتم در حال مشاوره دادن است، بر اساس تجربه های خود نظر میدهد.
  • ما می توانیم بر اساس چیز هایی که در مورد الگوریتم شبکه های اجتماعی می دانیم، نظریه بدهیم.

پس من هم براساس آنچه که میبینم و مطالعاتی که انجام داده ام به شما مواردی را میگویم که حتما برای شما مفید خواهد بود .من به تغییرات توجه کردم و تصمیم دارم آن ها را با شما در میان بگذارم.

خبر خوب اینکه : بنظر می رسد الگوریتم اینستاگرام کیفیت را بر کمیت ترجیح می دهد. پس فریاد زدن تعداد فالوورها و لایک را تمام کنید.

خبر خوب دیگر اینکه : شما فقط لازم است بدانید که به چه چیزی باید توجه کنید.اینستاگرام همیشه در حال تغییر است. می توانید انتخاب کنید که با آن بجنگید یا کار کنید.یعنی این دست شماست که خودتان را با شرایط جدید وفق دهید یا همچنان از راههای غیر اصولی استفاده کنید.

من فکر میکنم اگر قرار است از اینستاگرام  به عنوان یک تکیه گاه خوب برای رونق کسب و کار استفاده کنیم راه حل عاقلانه این است که خودمون و با شرایط جدیدی وفق بدیم.

تا جایی که من متوجه شدم الگوریتم جدید اینستاگرام به این سه نکته توجه بیشتری دارد:

  • ارتباط
  • زمان بندی
  • انسان

در حقیقت الگوریتم جدید اینستاگرام  یک جمله است:

همانند یک انسان نرمال رفتار کنید و باز هم لذت ببرید.

اگر بخواهید تمام این مقاله را به خاطر بسپارید، همین یک جمله کافی است.

من میخواهم به شما بگویم چرا ارتباط، زمان بندی و انسان بودن به شما در رشد و پیشرفت اکانت اینستاگرامتان در سال 2018 کمک می کند.

پس بیاید شروع کنیم.

الگوریتم اینستاگرام شما را آنالیز میکند و بنظر می رسد در 2 چیز است.

نکته مهم در الگوریتم جدید اینستاگرام این است : ارتباط

اینستاگرام برای دیدن و ملاقات مردم از طریق عکس ها، ساخته شده است. اینستا عکس هایی را که ممکن است شما بپسندید به شما نشان می دهد. تصاویر را بر روی :

  • صفحه اصلی مطالب شما
  • در ویژگی ” پیشنهاد ها برای شما “
  • در صفحه جستجوی شما

به شما نشان می دهد.

من متوجه شدم که این سه صفحه استاتیک و ثابت نیستند.این صفحات بر اساس کارهایی که شما در اینستاگرام انجام می دهید، عوض می شوند. بنظر می رسد آن ها با موارد زیر سازگار هستند:

  • اکانت هایی که شما با آن ها در تعامل و ارتباط هستید.
  • هشتک هایی که استفاده می کنید.

من متوجه شده ام که بر اساس اکانت هایی که با آن ها در ارتباط هستم و هشتک هایی که استفاده می کنم، اینستاگرام تصاویر و ویدئو های متفاوتی به من نشان می دهد.

مثال:

برای چند روز من عکس های حیوانات خانگی  را دنبال می کردم. بسیاری از آن ها را لایک کردم و برای آن ها کامنت گذاشتم.چند روز بعد صفحه جست و جوی من، اکانت هایی از سگ ها را تبلیغ می کرد.

مورد دیگر اینکه، من پستی با هشتک هایی مثل #styleblogger, #lifestyleblogger, #postitfortheaesthetics .

اینستاگرام اکانت های سبک زندگی (lifestyle ) را در صفحه اصلی من نشان داد. اینستا تصاویری از افرادی که من فالو کرده ام اما مدت زیادی است به پیج شان سری نزده ام، برایم فرستاد ( برای شما هم این اتفاق افتاده است؟). پست های” پیشنهادی برای شما ” هم درباره سبک زندگی نویسندگان وبلاگ بود.

این نشان می دهد اینستاگرام پست هایی را به شما نشان می دهد که به علایق شما مرتبط هستند.اگر این اتفاق برای اکانت من می افتد، برای اکانت شما هم اتفاق می افتد.(میتوانید امتحان کنید)

اینستاگرام پست های شما را در صورتیکه مرتبط با دیگران و اکانت آن ها باشد، به نمایش می گذارد.

کلمه کلیدی در الگوریتم جدید اینستاگرام  ارتباط است

به نظر می رسد ارتباط نقش بسیار بزرگی در الگوریتم اینستاگرام بازی می کند. و این می تواند گویای آن باشد که چرا لایک ها، کامنت ها و نرخ بازخورد   کاهش پیدا کردند.

اجازه دهید توضیح دهم:

فرض کنیم شما اکانتی درباره سگ های ناز و دوست داشتنی دارید. شخصی اکانت شما را پیدا می کند.او واقعا لذت می برد و تصمیم می گیرد که شما را فالو کند.اما او هیچوقت لایک، کامنت یا ارتباطی با پست های مرتبط با سگ ها نداشته است. در نتیجه، اینستاگرام ممکن است پست های شما را در بالای صفحه اصلی اش نشان ندهد … چون فکر می کند او علاقه ای به سگ ها ندارد. الگوریتم فکر می کند عکس های سگ من به این شخص ارتباطی ندارد.

باعث تأسف است چرا که همه ما می خواهیم پست هایمان را تمام فالوورهایمان ببینند. با این حال، خیلی هم خبر بدی نیست.اگر شما فالوورهای درست را جذب کنید، اغلب پست و استوری بگذارید، اینستاگرام پست هایتان را به آن ها نشان خواهد داد.

این بدین معناست که شما می توانید الگوریتم اینستاگرام را کنترل کنید (تا حدودی).

اجازه بدهید به شما نشان دهم.از تمام ابزارهایی که اینستاگرام برای کنترل الگوریتم به شما می دهد، استفاده کنید:

کلمات کلیدی در الگوریتم جدید اینستاگرام : ارتباط+انسان

بخاطر داشته باشید که اینستاگرام یک اپلیکیشن به همراه تعدادی از ابزارهای مختلف است. از ابزارهایی که به شما داده شده است، استفاده کنید:
• محتوای شما
• هشتگ ها
• تگ کردن مکان خود
• استوری های اینستا
• پخش زنده ویدئو
• لایک ها و کامنت ها
• لایک کردن کامنت
• فالو کردن افراد
• فالو کردن هشتگ ها
بصورت طبیعی؛ اینستاگرام از شما می خواهد تا از این ابزارها استفاده کنید.هر چه بیشتر استفاده کنید، اینستاگرام بیشتر از شما خوشش خواهد آمد و بعنوان یک “کاربر فعال” به شما ارزش می بخشد.
مراقب باشید: از ابزارهای خودکار که  لایک ، کامنت ،فالو و آنفالو  میکنند ، استفاده نکنید. اینستاگرام به ابزارهای خودکار اجازه نمی دهد.این می تواند اکانت شما را به دردسر بیندازد.الگوریتم هوشمندتر است، می تواند فعالیتهای مشکوک یا “اسپم ها” را شناسایی کند. بنابراین انسان حقیقی باشید.

از هشتگ های درست استفاده کنید (نه آنهایی که ممنوع هستند)

 کلمه ی کلیدی:ارتباط  درست برقرار کنید

 اینستاگرام با استفاده از هشتگ ها متوجه می شود که پستی که گذاشتید مربوط به چیست و از طریق همین هشتگ ها شما را به دیگران متصل میکند.

نکات مهم در مورد هشتگ های اینستاگرام:

1-هشتگ درست برای حساب خود را پیدا کنید
2-از هشتگهای ممنوع استفاده نکنید
3-از هشتگها استفاده کنید که شما را به افراد مناسب متصل می کند.
4-دائما هشتگ های خود را تغییر دهید تا افراد جدیدی را پیدا کنید

سوال بزرگ: “آیا درست است که شما نباید از 30 هشتگ استفاده کنید؟”

من شواهد تجربی را پیدا نکرده ام که در الگوریتم جدید، Instagram دیگر نمی خواهد ما از هشتگهای زیاد استفاده نکنیم. این چیزی است که من می دانم:

1-اگر از هشتگ استفاده نکنم  لایک کمتری دریافت میکنم پس هشتگ بیشتر =لایک و فالور بیشتر
2-به نظر من هر هشتگ به عنوان فرصتی برای یافتن افراد جدید است ،بنابراین از 30 مورد هشتگ استفاده کنیم. Instagram به ما اجازه می دهد که در هر پست استفاده کنیم.
3-وقتی Instagram ویژگی هایی را ایجاد می کند که هشتگ ها در استوری ها هم قابل استفاده میشوند ، به این معنی هست که همچنان استفاده از هشتگ باری اینستاگرام بسیار مهم هست.پس ما هم استفاده میکنیم.

 

برای اینستاگرام نرخ تبدیل (یا همان کیفیت مخاطب)بسیار مهم تر است ازتعداد فالورر

 اصطلاح  Engagement rate   یا نرخ تبدیل اساس الگوریتم جدید اینستاگرام هست.در حقیقت دیگر تعداد مخاطب یا فالور مهم نیست  بلکه کیفیت آن مهم است. به این معنی که هرچه  پستهای شما کامنت و لایک بیشتری داشته باشند ، از نظر اینستاگرام ارزشمند تر است.  محاسبه نرخ تبدیل خیلی ساده است،فقط کافی ست برای یک پست خود تعداد لایک را با تعداد کامنت جمع کنید  و تقسیم بر تعداد فالور کنید و جواب را در 100 ضرب کنید.جواب به دست آمده نرخ تبدیل پست شما را نشان میدهد که برای کل پیج هم میتوانید میانگین 5 پست آخر را در نظر بگیرید.

 

کلمه ی کلیدی:انسان

 به نظر میرسد که اسلحه مخفی اینستاگرام در سال 2018 نرخ تبدیل  است.در حقیقت نرخ تبدیل به معنی واکنش کاربران به پست شماست(تعداد لایک و کامنت).و اینستاگرام از پستهایی که نرخ تبدیل خوبی دارند حمایت مکیند

 اخیرا من به هشتگ #smallbusiness  نگاه میکردم.این هشتگ خیلی محبوب است و اخیرا بیشتر از ده میلیون پست با این هشتگ منتشر شده است.جالبه بدونید یک اکانت با کمتر از هزار فالوور  برای این هشتگ در بین 9 پست برتر قرار داشت. دلیلش چی میتونست باشه جز نرخ تبدیل بالا (Engagement Rate)  .

 هرچه نرخ تبدیل  بیشتری در زمان سریع تری داشته باشید،اینستاگرام پست شمارا به افراد بیشتری نشان میدهد

 کلمه کلیدی:زمانبندی

 درست است که دیگر زمانبندی به شکل سابق دراینستاگرام معنی ندارد،اما زمانبندی از این نظر اهمیت بیشتری پیدا کرده است که هرچه در زمان سریع تری ،نرخ تبدیل بیشتری بگیرید،اینستاگرام پست شما را به افراد بیشتری نشان خواهد داد و یا در جستجوها در جایگاه بهتری قرار خواهد داد.

چند راهکار برای دریافت نرخ تبدیل سریع تر:

1-زمانی پست بگذراید که بیشتر افراد آنلاین هستند.

2-در استوری خود اطلاع دهید و بخواهید که پست جدیدی را بخوانند و نظر بدهند.

3-تا حد امکان به تمام کامنتها در اسرع وقت پاسخ دهید

4-نیم ساعت اول بعد از گذاشتن پست را به گردش در بین فالوررهای خود و تعامل با آنها بپردازید تا آنها هم به پیج شما سربزنند.

سورپرایز………انسان باش

 

 در الگوریتم جدید اینستاگرام،پیج شما باید رفتاری مثل یک انسان واقعی داشته باشد،به عنوان مثال اگر شما میخواهید نقاش باشید و یا در پیج خود از نقاشی صحبت کنید،پس نباید خودتان در جستجوی صفحاتی باشید که در حال آموزش آشپزی هستند.شما باید به صفحاتی سربزنید و با افرادی ارتباط برقرار کنید که آنها هم دنبال نقاشی کردن یا یادگرفتن هستند.

 درحقیقت اینستاگرام هم مثل یک انسان رفتار میکند

1-در حقیقت شما را به افرادی نشان میدهد که موضوع پیج شما برای آنها جالب است و از دنبال کردن آن لذت میبرند.

2-اینستاگرام میخواد وقتی شما افرادی را دنبال میکنید، ،آنها را فراموش نکنید و با آنها در تعامل باشد.

3-ایسنتاگرام میخواد وقتی شما افراد جدیدی را دنبال میکنید و یا از طریق هشتگ با آنها ارتباط برقرار مکینید،با آنها در تعامل باشید.

4-اینستاگرام دوست ندارد شما با کمک نرم افزار ها و رباتها ارتبطا برقرار کنید. این کار جعلی است و اینستاگرام شما را جریمه میکند. جریمه شما نرخ تبدیل پایین خواهد بود و عدم نمایش پستهای شما به دیگران.

 

پایدار باشید ….تا ناپدید نشوید

 

اینستاگرام دوست دارد شما منظم فعالیت کنید،زندگی خود را به نمایش بگذارید و در حقیقت واقعیات را نشان دهید،اگر پیج شما کاری هست ،بهتر است عکسهای واقعی  از کار و پشت صحنه نمایش دهید و تا جایی که ممکن است عکسهای اینترنتی و ادیت شده نشان ندهید.

کلید موفقیت در اینستاگرام این است:خودت باشد و لذت ببر