نکات مهم در لایو اینستاگرام

نکات مهم لایو در اینستاگرام

آنچه در این مقاله می خوانید :

نکات مهم قبل از لایو اینستاگرام

 

وقتی میخواهیم لایو بگذاریم ، باید از قبل یک سری کارهایی را انجام بدهیم تا احتمال موفقیت لایو بالا برود. در ویدئوی زیر در این مورد با هم صحبت می کنیم.

 

 

هدف ما از گذاشتن لایو معمولا اگه پیج کسب و کار داریم یا افزایش فروش هست و یا اینکه افراد بیشتری برای استفاده از خدمات ما به محل کار ما بیایند. بنابراین ما باید از قبل یک سری کارهایی انجام بدهیم تا احتمال حضور افراد بیشتری در لایو، بالا برود.
یکی از کارهای مهم ایجاد نیاز هست، یعنی ما باید حتما قبل از لایو، در ضمن اینکه اطلاع رسانی می کنیم بگوییم که داخل این لایو مثلا میخواهیم که یک پیشنهاد ویژه بدهیم یامثلا یک تخفیف ویژه اعلام بکنیم یا ایجاد نیازمان طوری باشد که آن دسته از افرادی که استوری ها و پست های مارا در مورد لایو میبینند به این نتیجه برسند که حتما باید برای لایو حضور داشته باشند . چرا؟ چون لایو مثل پست نیست که بعدا هم بتوانند ببینند. بنابراین باید کاری بکنیم که بقدری این لایو ما  برایشان با ارزش باشد که وقتشان را برای آن زمان خالی کنند و هرکار دیگری دارند کنار بگذارند و در لایو ما شرکت کنند .

یکی از کارهایی که میتوان کرد این است که حتما قول هایی که میخواهیم توی لایو به آن عمل کنیم را از قبل اعلام کنیم یعنی مثلا یک تخفیف 30 درصدی داخل لایو اعلام میکنیم و می گوییم افرادی که در لایو شرکت می کنند می توانند از آن استفاده کنند و لایو هم ذخیره نمیشود.
این راهکارها و راههای دیگه ای که احتمالا خودتان خیلی بهتر با توجه به شناخت مخاطبتان میدانید باعث میشود احتمال حضور افراد در لایو بیشتر شود. این نکته و نکات دیگر قبل از لایو را حتما رعایت کنید ،حال میخواهیم چند نکته ی خیلی مهم در مورد زمان اجرای لایو بگوییم که باعث میشود فروش شما خیلی خیلی بیشتر شود.

این نکات خیلی مهم را حتما هنگام اجرای لایو باید رعایت کنید تا احتمال فروش شما خیلی بالاتر رود. خب لایو ما در حال شروع شدن است و ما میخواهیم کاری بکنیم که احتمال موفقیت اون لایو یعنی  افزایش فروش محصول و یا افزایش مخاطبین و مشتریان حضوریمان اتفاق بیفتد. چه کاری باید انجام بدهیم؟

 

راز افزایش فروش در لایو اینستاگرام

 

 

  1. اولین و مهمترین کاری که در شروع لایو باید انجام بدهیم ، قول پایانی است. یعنی باید بگوییم برای کسانی که تا آخر توی لایو بمانند یک کوپن تخفیف مثلا 30 درصدی میخواهیم اعلام کنیم برای محصولات و خدماتمون : یا این محصول یا این خدمت.همون موضوع لایومون .چرا؟
    چون همان ابتدای امر، اینستاگرام نوتیفیکیشن برای یک سری از فالورهای شما میفرستد که درنتیجه افراد بیشتری در لایو شما هستند. پس ما همان ابتدای کار، قول پایانی را میدهیم.
  2. کار دومی که باید انجام بدهیم این است که خیلی سریع برویم سر معرفی خودمان، هم معرفی اسم و فامیل و هم اینکه باید اعتبارمان را اثبات کنیم یعنی بگوییم چرا ما صلاحیت داریم که از ما این محصول را بخرید یا این خدمت را بگیرید.
    این خیلی مهم است به این دلیل که در ابتدای امر، بعضی از افرادی که می ایند لزوما شما را نمی شناسند ،دوما فالوورای شما همه اطلاعات لازم در مورد کار شما را ندارند پس کار دوم افزایش اعتبار و یا معرفی اعتبار خودمان است.
  3. کار سومی که باید انجام بدهیم این است که در طول لایو هر ده دقیقه تا یه ربع از آنهایی که در لایو حضور دارند بخواهیم که این لایو را برای دوستانشان فوروارد کنند تا افراد جدیدی به لایو ما بیایند.
  4.  چهارمین کاری که باید انجام بدهیم پاسخ دادن به مهم ترین و رایج ترین سوالهایی است که می دانیم مخاطبمان در مورد این محصول یا خدمت  دارد. در طول لایو سعی کنیم به این سوالات جواب بدهیم و بگوبیم بعد از گرفتن این خدمت یا خرید محصول، چه ارزش افزوده ای به آن اضافه میشود.
  5.  کار مهمی که در نهایت باید انجام بدهیم آموزش خرید است.یعنی ما باید به طور همزمان دعوت به اقدام هم بکنیم،مثلا در آخر لایو بگوییم کوپن خرید برای این لایو این است و همچنین بگوییم که مثلا برای خرید دایرکت کنید یا به سایت… مراجعه نمایید.
    برای مراحل خرید یک توضیح خلاصه بدهیم تا مخاطب گیج نشود و سریع وارد مرحله خرید کردن شود.
    این چهار پنج نکته را اگر رعایت کنید قول میدهم که لایو شما فروش خیلی خیلی بیشتری خواهد داشت.

 

یک آپدیت مهم و موثر برای لایو اینستاگرام

 

در اکتبر سال 2021-2020 اینستاگرام یک آپدیت خیلی مهم برای لایو ارائه داد به این صورت که شما می توانستید لایو را حداکثر تا 90 روز آینده زمان بندی کنید و به اطلاع کاربران خودتان برسانید.

هم اکنون این آپدیت بهتر شده است؛ هنگامی که شما لایو را زمان بندی کردید درقسمت پروفایل شما یک بخش را زیر قسمت بیوگرافی می بینید که اگر لایو را انتخاب کنید، میتوانید با زدن بر روی reminder یک یادآوری برای لحظه شروع لایو قرار دهید. بدین طریق افراد بیشتری در لایو شما حاضر خواهند شد.حتما از این امکان استفاده کنید البته طبق معمول بقیه آپدیت ها  این مورد نیز بر روی همه اکانت ها همزمان فعال نمی شود، ولی اگر بر روی اکانت شما فعال بود حتما استفاده کنید. این آپدیت در اینکه افراد زیادی از لایو شما مطلع شوند بسیار موثر است چون در پروفایل شما و همیشه در جلوی دیدشان قرار دارد .

 

امکان انتخاب دستیار برای Live

بالاخره اینستاگرام یکی از بزرگترین مشکلات برگزار کنندگان لایو را حل کرد. دیگر خیلی راحت میتوانید موقع لایو یک (ناظر) دستیار انتخاب کنید تا بجای خودتان لایو را مدیریت کند و شما حواستان به برگزاری لایو باشد.

اختیارات (ناظر)دستیار لایو :

  1. فعال و غیر فعال کردن “کامنت ” در لایو
  2. غیر فعال کردن کامنت برای برخی از حاضرین (با انتخاب خودش)
  3. ریپورت کامنتها ( به تشخیص خودش)
  4. بیرون کردن از لایو (به تشخیص خودش)

بعد از لایو شما میتوانید تمام فعالیتهایی که دستیار (ناظر) در لایو شما انجام داده را ببنید و برخی از آنها را اصلاح کنید. مثلا اگر یک نفر را بلاک کرده شما میتوانید آن را، آن بلاک کنید.

چگونه به لایو دستیار (ناظر) اضافه کنیم؟

فقط کافی است موقع لایو روی ( … ) بزنید و این مراحل را انجام دهید:

  • روی گزینه Add moderator بزنید.
  •  آی دی فردی که میخواهید به عنوان دستیار انتخاب کنید را در قسمت ذره بین، سرچ کنید.
  • بر روی گزینه confirm بزنید.
  •  شما یک دستیار (ناظر) برای لایو خودتان انتخاب کرده اید.

live moderator