c9e8d9069e929f4898939a62f1adcffd_L

چگونگی استفاده درست از الگوریتم جدید اینستاگرام

آنچه در این مقاله می خوانید :

چگونگی استفاده درست از الگوریتم جدید اینستاگرام

این روزها همه از  الگوریتم جدید اینستاگرام صحبت میکنند.الگوریتیم که باعث شده دیگر در اینستاگرام کمیت مهم نباشد و کیفیت مهم باشد. بله درست است دیگر تعداد فالورها مهم نیست بلکه کیفیت آنها مهم است.در الگوریتم جدید پستهای شما لزوما به همه فالورهای شما نمایش داده نمیشوند مگر اینکه کیفیت لازم را داشته باشند.حالا دیگه با این الگوریتم جدید اینستاگرام ، تولید محتوا کار آسانی نیست !!!

دراین مطلب ما به شما نکاتی را می گوییم که به راحتی از پس الگوریتم جدید اینستاگرام بر بیاید

 

چند هفته قبل ما در استوری خود یک نظرسنجی قرار داده بودیم و درباره اینکه آیا شما درمورد پست گذاشتن در اینستاگرام خود استرس دارید، پرسیده بودیم. حدس می زنید چه نتیجه ای داشت؟

90 درصد از مردم پاسخ داده بودند “بله”. 90% !!!!!

آنها به ما گفتند یکی از دلایل عمده این پاسخ، الگوریتم جدید اینستاگرام است. اوه… الگوریتم..!!

الگوریتم اینستاگرام برای سخت تر کردن زندگی تان، در برابر شما توطئه چینی نکرده است.من قسم میخورم که تلاش می کند به شما کمک کند ( هرچند اینطور به نظر نمی رسد).اما اگر میخواهید الگوریتم به شما کمک کند، این مستلزم این است که شما اول به آن کمک کنید.

الگوریتم باید شما را بشناسد. زمانیکه که یکبار شما را بشناسد، برایتان کار خواهد کرد. به شما کمک خواهد کرد تا حساب کاربری خود را رشد دهید، تعدا بیشتری لایک،کامنت و فالوورهای عالی، کسانی که واقعا به پست های شما اهمیت می دهند، داشته باشید.

بله، شما می توانید الگوریتم جدید اینستاگرام را کنترل کنید

چطور؟ این 6 مورد را انجام دهید:

  1. از تمام  ویژگی ها و امکاناتی که اینستاگرام به شما می دهد استفاده کنید

ممکن است به نظر شما خیلی ساده باشد ، اما اهمیت زیادی دارد. شما باید به اینستاگرام نشان دهید که فعال و زنده هستید. یک راه برای انجام دادن این کار، استفاده کردن تمام امکانات اینستاگرام است.

اینستاگرام تنها برای ارسال پست نیست. اینستاگرام پر است از ویژگی های عالی دیگر. شما می تواند:

  • هشتک ها را دنبال کنید.

  • استوری به اشتراک بگذارید.

  • از های لایت ها استفاده کنید.

  • روی تصاویر لایک و کامنت بگذارید.

  • و …

هر چه بیشتر از اپلیکیشن و ویژگی هایش استفاده کنید، اینستاگرام بیشتر از شما خوشش می آید و شما را ارتقا می دهد. واضح است، نیست؟

  1. ارتباط متقابل با افرادی که شما را فالو کرده اند ( لایک و کامنت روی پست های آن ها)

از افرادی که هم اکنون شما را فالو دارند، غافل نشوید.آن ها دکمه “فالو” را برای شما فشار داده اند. حالا شما باید با آنها ارتباط داشته باشید.هر چه شما بیشتر ازتباط متقابل با آن ها داشته باشید ، الگوریتم جدید اینستاگرام  بیشتر پست های شما را در صفحه اصلی آن ها نشان خواهد داد.

عملا  شاید ممکن نباشد حساب کاربری همه ی فالوررهای خود را نگاه کنیم. و این درست است. هر روز دقایقی را برای نگاه انداختن به پروفایل کسانی که پست شما را لایک کرده اند و زیر آن کامنت گذاشته اند، اختصاص دهید، و به نوعی لطف و توجه آن ها را جبران کنید.سعی کنید کامنتی که با پست آنها مرتبط هست را برایشان بنویسید.اینطوری آنها را به شدت به خود علاقه مند میکنید.

  1. با افراد خارج از اکانت خود ارتباط داشته باشید

باید بیشتر از آنکه پست میگذارید در اینستاگرام فعالیت و تعامل داشته باشید.

این راهنمایی اینستاگرام شما را منتقل می کند! متصل شدن به افرادی که خارج از حساب کابری شما هستند( اما نه هر اکانتی، اکانت های تصادفی – توصیه بعدی را نگاه کنید).

هشتک هایی را جستجو کنید که با اکانت شما مرتبط است (#طرفداران یوگا) و زمانی را صرف لایک کردن و کامنت گذاشتن روی پست های دیگر افراد کنید.

ما تغییر حیرت آوری در رشد اینستاگرام خود دیدیم آن جایی که زمانی را صرف برقراری ارتباط با افراد خارج از اکانت خود کردیم. اما تنها کسی نبودیم که شاهد این تغییر بزرگ بودیم ،بسیاری دیگر از افرادی که با ما در ارتباط هستند وقتی از این روش استفاده کردند ،رشد قابل توجهی در پیج خود دیدند.

  1. مخاطب هدف را درست انتخاب کنید

انتخاب کننده باشید یعنی واقعا هدفمند و مرتبط به موضوع پیج خود این موارد را انجام دهید:

  • تصاویری که لایک می کنید و کامنت می گذارید.
  • هشتک هایی که استفاده می کنید.
  • مردمی که فالو می کنید.

این سه مورد مستقیما بر لینک شدن اینستاگرام به شما، تاثیر می گذارد.در واقع با رعایت این موارد،  اینستا به شما متصل می شود.

اجازه دهید مثالی بزنم:

اگر پیج شما در مورد مثلا طلای اسپرت هست ، اما همیشه تصاویر مربوط به آشپزی  را لایک کنید، اینستاگرام شما را به اکانت های مربوط به آشپزی لینک می دهد… پس اگر شما بخواهید به فالوورهای طرفداران طلای اسپرت برسید.اینکه دائما به پیج های آشپزی سر بزنید درست نیست . آیا منظور من را فهمیدید؟

من پیشنهاد می کنم زمانی را صرف لایک و کامنت گذاشتن روی حساب کاربری هایی کنید که می خواهید به آن ها وصل شوید. پس اگر شما یک پیج طلای اسپرت  دارید،  هشتگ #طلای_اسپرت  را دنبال کنید و پیجهایی که از این هشتگ استفاده میکنند را پیدا کنید و فالورهای آنها را دنبال کنید،پستهایشان را لایک کنید،برای انها کامنت معنی دار بگذارید و……… خلاصه خودتان را به آنها نشان دهید.

در نتیجه، الگوریتم یاد می گیرد چه نوع افرادی را دوست دارید. همچنین باید پست های شما را به چه کسانی نشان دهد.

  1. از هشتک های درست استفاده کنید

همانطور که قبلا اشاره کردم، هشتک هایی که استفاده می کنید بر روی الگوریتم تاثیر می گذارد.بصورت خلاصه: از هشتک هایی استفاده کنید که افراد درستی را به اکانت شما جذب کند. گاهی اوقات ممکن است چیزی که فکر می کنید نباشند. بعنوان مثال :

اگر شما فروشگاهی دارید و خودکار می فروشید، تعداد زیادی از مردم  به دنبال #خودکار در اینستاگرام  نخواهند بود. درباره افرادی که به محصول شما نیاز دارند فکر کنید( مدیران شرکتها،کارآفرینان،برگزار کنندگان همایش و….).

الگوریتم متوجه خواهد شد شما می خواهید به چه کسانی متصل شوید و آن ها پست های شما را با افراد مرتبط بیشتری به اشتراک خواهند گذاشت.

  1. فعالیت مداوم داشته باشید

و آخرین توصیه این که در اینستاگرام فعالیت مداوم داشته باشید. دقت کرده اید وقتی که مدت زمان زیادی (بیشتر از 3 روز) پست نمیگذارید و یا فعالیتی نمی کینید، دیگر  آن راندمان و ارتباط قبل را ندارید؟

خب، بنظر می رسد اگر شما مدت زمان زیادی ناپدید شوید، اینستاگرام کمی فراموشتان می کند. رازی که در اینجا نهفته است ، همیشه فعال بودن در اینستاگرام است. میتواند کمی استرس زا باشد اما واقعا لازم نیست. یک راه  ساده این است که  مطالب مد نظرتان را از پیش برنامه ریزی کنید درست مثل یک روال و کار روتین.بهتر است همیشه برای سه تا پنج روز آینده خود محتوا آماده داشته باشید.چند ساعتی را برای برنامه ریزی پست ها و استوری های چند روز آینده خود صرف کنید تا این استرس از بین برود.

همین!

 

این کار را برای یک یا دو هفته انجام دهید تا ببینید الگوریتم چگونه برای شما تغییر می کند. کشف محتویات صفحه تان تغییر خواهد کرد (محتویات مرتبط بیشتری را خواهید دید) و  شما شاهد آن خواهید بود که افراد اغلب برای دیدن پست های جدید شما بر می گردند.

پس نسبت به الگوریتم جدید اینستاگرام  استرس نداشته باشید. لذت ببرید!