778faba3e3dc8c6c6db24b403da494ae_L

تبدیل صفحه شخصی به تجاری در اینستاگرام

آنچه در این مقاله می خوانید :

تبدیل اکانت اینستاگرام شخصی به تجاری:
تعریف: اکانت تجاری یا Business Profile در اینستاگرام حالتی است که میتوانید اطلاعاتی از کسب وکار خود به مخاطب بدهید و درضمن آمار مفیدی از رفتار مخاطبین در پیج خود بدست آورید.تبدیل صفحه شخصی به صفحه ی تجاری (بیزینس پروفایل) برای معرفی هرچه بهتر کسب و کار میباشد.

حتما از خودتون می پرسید که فرقش چیه؟؟
تفاوت صفحه تجاری با شخصی در امکاناتی است که اینستاگرام برای صفحه تجاری در نظر میگیرد.امکاناتی نظیر درج دکمه های تماس،ایمیل،آدرس کسب کار از یک طرف و از طرف دیگر امکان دسترسی به آمار وضعیت واکنش فالوور ها نسبت به پیج و محتوای منتشر شده در پست و استوری که کمک زیادی به شما میکند که با تحلیلی این آمار نسبت به تولید محتوای پیج و جذب مخاطب با کیفیت و تبدیل آن به مشتری گام بردارید.
مراحل تبدیل اکانت شخصی به تجاری:
ابتدا در حساب اینستاگرام خود وارد بخش پروفایل (Profile) شوید(سه نقطه عمودی بالای صفحه). در قسمت Account گزینه جدیدی با عنوان Switch to Business Profile را مشاهده خواهید کرد. این گزینه را انتخاب کنید.
با انتخاب گزینه Switch to Business Profile ابتدا توضیحاتی به شما داده میشود و بعد اینستاگرام، درخواست متصل شدن به صفحه فیسبوک برند شما را دارد. گزینه Log in with Facebook را انتخاب کنید و صفحه‌ای فیسبوک مربوط به برند تجاری خود را با حساب کاربری اینستاگرام‌تان همگام‌سازی نمایید.(طبیعتا در این زمان باید با ف…یل…ترشکن به اینترنت متصل باشید وگرنه اینستاگرام نمیتواند به سرورهای فیس بوک متصل شود)
توصیه مهم: بهتر است از اتصال به پیج شخصی در فیس بوک خودداری کنید.اگر در فیس بوک پیج تجاری ندارید اول یک پیج تجاری ایجاد کنید و چند تا پست داخل آن قراردهید سپس اقدام به تجاری کردن پیج ایسنتاگرامخود کنید.

دقت داشته باشید که صفحه فیسبوک انتخاب شما باید صفحه‌ای باشد که خودتان مدیر آن هستید. همچنین در نظر داشته باشید که شما تنها می‌توانید برای هر بیزینس پروفایل اینستاگرام یک صفحه فیسبوک انتخاب کنید.
با انتخاب صفحه فیسبوک مورد نظرتان، اینستاگرام از شما سوالاتی در مورد اطلاعات مد نظرتان برای همگام‌سازی با بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام می‌کند. به عنوان مثال شما باید در این بخش شماره تماس شرکت، شماره تماس بخش پشتیبانی مشتریان، آدرس ایمیل و برخی دیگر از مشخصات این چنینی را وارد کنید. با انجام این موارد حساب کاربری شما در اینستاگرام به حساب تجاری یا همان (Business Profile) تبدیل میشود.
اضافه کردن دکمه Contact به اینستاگرام و قابلیت‌های آن:
همانطور که مشاهده می‌کنید از نظر ظاهری تفاوت‌هایی مابین یک بیزینس پروفایل (Business Profile) یا اکانت کاری در اینستاگرام نسبت به پروفایل‌های معمولی وجود دارد. یکی از محسوس‌ترین این تفاوت‌ها مربوط به گزینه‌ای می‌شود که با عنوان تماس Contact در کنار گزینه Edit Profile شما واقع شده است. با انتخاب این گزینه کاربران می‌توانند به سه قابلیت دسترسی داشته باشند. این قابلیت‌های Get Directions، Call و Email نام دارند و عملکرد هر یک از آن‌ها به شرح زیر است:

گزینه Get Directions
فالورهای شما با انتخاب گزینه Get Directions می‌توانند آدرس شرکت یا محل خدمات دهی شما را روی نقشه ببینند.
گزینه Call
با انتخاب گزینه Call ضمن نمایش شماره تماس شما امکان برقراری تماس با شما برای کاربری که روی دکمه تماس کلیک گیده فراهم میشود.
گزینه Email
با انتخاب گزینه ایمیل کاربر می‌تواند به آدرس ایمیل رسمی کسب و کار شما دسترسی یافته و بدین صورت به شما ایمیل ارسال کند.

بررسی و تحلیل عملکرد قابلیت Insights اکانت تجاری اینستاگرام

خوب مهم ترین مزیت تجاری بودن اکانت شما این است که با کمک قابلیت Insights (معنی لغوی این کلمه بینش میشود) میتوانید به آمار ارزشمندی در مورد فالوررهای خود و نحوه ارتباط آنها با محتوای منتشر شده در پیج تان ،دسترسی داشته باشید.در ادامه به شما میگویم که اینسایتس در اینستاگرام چه اطلاعاتی به شما میدهد:
آماری که به شما کمک زیادی میکند نسبت به عملکرد آینده پیج خود برنامه ریزی و هدف گذاری کنید:
ابتدا به بررسی Insights کلی پیج اینستاگرام  می پردازیم که در بالای پیج شما روبری نام اکانتتون قراردارد.این قسمت شامل سه بخش میشود به نامهای ACTIVITY,CONTENT و AUDIENCE که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم:
برگه ACTIVITY به معنی فعالیت است که موارد زیر را مورد بررسی قرار میدهد: (توضیح اینکه برخی از این معیار ها در بازه های زمانی مشخص هستند مثلا یک هفته اخیر یا یک ماه گذشته)
Impressions:
مجموع دفعاتی که تمام پستهای شما دیده شده اند.
Reach:
تعداد کاربران منحصر به فردی که پستهای شما را دیده اند.
نکته:تفاوت Impressions با Reach در این است که در Impressions ممکن است یک کاربر چند بار پستهای شما را دیده باشد .بنا براین در Impressions تعداد دفعاتش محاسبه میشود و لی در Reach فقط یک بار محاسبه میشود
Profile Visits:
تعدا دفعاتی که پروفایل شما دیده شده است
Website Clicks:
تعدا دفعاتی که روی آدرس وب سایت شما کلیک شده است
Call Clicks:
تعداد دفعاتی که روی دکمه تماس کلیک شده است
Email Clicks:
تعدا دفعاتی که روی دکمه ایمیل کلیک شده است

Get Directions Clicks:
تعداد دفعاتی که روی دکمه آدرس محل کسب و کار شما کلیک شده است.
برگه CONTENT:
دراین قسمت آماری از پستها و استوری های شما و تعداد دفعاتی که بازدید شده اند را نمایش میدهد
برگه AUDIENCE
دراین قسمت اطلاعات کاملی از ئضعیت فالوررهای شما نمایش داده میشود
مواردی همچون جنسیت،سن،منطقه جغرافیایی و از همه مهم تر روزهایی در هفته که بیشتر در اینستاگرام هستند و حتی اینکه دئر کدام روز هفته در چه ساعتهای یببیشتر آنلاین هستند .
این موارد برای ایکه بدانید چه مخاطبانی دارید و در چه زمانهایی پست بگذارید خیلی کمک میکند .

Insights پستهای شما :
این قسمت که زیر هر پست دیده میشود اطلاعات آماری قابل توجهی در مورد هر پست میدهد که به بررسی آنها میپردازیم:
ابتدا تعداد اکانتهایی که پست شما به آنها نشان داد هشده را میبینید (زیر این مقدار عددی را به درصد نشان میدهد که مشخص میکند چند درصد از افرادی که پست شمار را دیده اند فالوور شما نبوده اند)
ProfileVisits:
تعداد دفعاتی که از طریق این پست پروفایل شما دیده شده است
Follows:
تعداد فالوررهایی که از طریق این پست جذب کرده اید
Reach:
تعداد کاربران منحصر به فردی که پستهای شما را دیده اند
Impressions:
مجموع دفعاتی که پست شما دیده شده است.
Insights استوری شما :
Impressions:
مجموع دفعاتی که استوری شما دیده شده است.
Reach:
تعداد کاربران منحصر به فردی که پستهای شما را دیده اند
Next Story:
تعداد دفعاتی که برای دیدن استوری اکانت بعدی روی این استوری کلیک شده.
(نکته :همانطور که میدانید استوری زمان مشخصی دارد.مخاطب شما اگر از استوری شما خوشش بیاید آن زمان را صبر میکند و نگاه میکند و حتی با نگه داشتن دست خود روی صفحه گوشی آن استوری را زمان بیشتری نگاه میکند.پس اینکه کسی روی استوری بزند تا استوری نفر بعدی را ببیند میتواند به این معنی باشد که پیج شما ،محتوای استوری های شما برایش جذاب نبوده و اصلا دنبال کننده مفیدی برای شما نیست)

Forward
تعداد دفعاتی که برای دیدن استوری بعدی شما روی این استوری کلیک شده.
(نکته :در این مورد به این معنی است که این یک استوری برایش جذاب نبوده.)
Back:
تعداد دفعاتی که فالوور مشا تصمیم گرفته برگردد و استوری قبلی شما را دوباره ببیند
نکته: این میتواند نشانه ی خوبی باشد، مثلا این که استوری قبلی شما برایش جذاب بوده و یا در این استوری شما موضوعی را مطرح کردید که مربوط به استوری های قبلی شما ست و لازم هست برگردد و قبلی را مجددا ببیند .
Exited:
تعداد دفعاتی که فالورها کلا از استوری شما خارج شده اند.

خوب امیدوارم از این آموزش استفاده کرده باشید .اگر سوالی دارید و یا نیاز به مشاوره دارید میتوانید با من در تماس باشید.پیشنهاد میکنم سایر آموزشهای وب سایت را نیز مطالعه کنید و همچنین آموزشها و نکاتی که در اینستاگرام منشتر میکنم.

شاد باشدی و از زندگی لذت ببرید