a2a1072bba25fae28d1f292e4e997046

سئو و بهینه سازی سایت پزشکی

آنچه در این مقاله می خوانید :

سئو سایت پزشکی

وبسایت‌های حوزه پزشکی و سلامت باید دارای محتواهایی یونیک و کاربر پسند باشند تا قبل و بعد از ارائه خدمات به مراجعه کنندگان بتوانند به سوالات و ابهامات آنها در این حوزه پاسخ دهند؛ سئو سایت پزشکی در واقع رعایت یک سری استاندارد است که موجب درک صحیح ربات‌های گوگل از این وبسایت خواهد شد. تیم دیجیتال مارکتینگ روزبه فلاح با تجربه همکاری با ده‌ها کلینیک، پزشک متخصص و فعال در حوزه سلامت و درمان، مفتخر است شما را در این مسیر همراهی کند.

جهت اطلاع از شرایط مشاوره با مهندس روزبه فلاح از طریق دایرکت اینستاگرام پیام بدید

برخی از سایت‎‌های پزشکی که افتخار همکاری با آن‌ها را داشته‌ایم

مهمترین فاکتورهای سئو سایت‌های پزشکی و سلامت

در حالت کلی بهینه سازی سایت‌ها برای گوگل در جهت کسب رتبه‌های بالاتر، یکسان است اما در سایت‌های پزشکی و سلامت برخی از فاکتورها از اهمیت بالاتری برخوردار اند:

سئو تکنیکال (فنی) سایت

زیرساخت اصلی هر وبسایت مبحث کدنویسی، استانداردهای طراحی، سرعت و سایر مواردی است که همه آنها شامل سئو تکنیکال می‌باشد. ما در تیم مهندس روزبه فلاح تمامی سایت های حوزه پزشکی و سلامت را بر اساس جدیدترین فاکتورهای سئو تکنیکال طراحی میکنیم. مهمترین بخش‌های سئو فنی شامل موارد زیر است:

  1. فعالسازی SSL سایت (HTTPS)
  2. سرعت سایت ساختار درست HTML
  3. سازگار با دستگاه‌های موبایل (ریسپانسیو)
  4. لینک سازی داخلی
  5. ساختار آدرس دهی سایت (URL)
  6. نقشه سایت
  7. تنظیم فایل ربات (Robots.txt)

 

سئو محلی (Local SEO)

در بسیاری از حوزه‌های زیبایی، سلامت و یا درمانی، اشخاص به دنبال خدمات مورد نیاز خود در نزدیک‌ترین موقعیت به خود هستند به همین علت عبارات جستجو شده شامل موقعیت‌های مکانی است مانند:
“متخصص ارتودنسی در مشهد”
“متخصص زنان در تهران پارس”
“بهترین متخصص اطفال در تهران”

پاسخ اولیه گوگل به این افراد، نمایش نتایج مرتبط در نقشه گوگل (Google Map) و همچنین سایر نقشه‌های فعال مانند نشان است؛ به همین علت حضور فعال در این فضا میتواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. در نقشه گوگل نزدیکی ارتباط موضوعی، موقعیت مکانی، امتیاز و نظرات کاربران مهمترین عواملی هستند که لازم است به آنها توجه شود.

حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی

امروزه بسیاری از جستجوها در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام انجام می‌شود؛ حضور فعال در این فضا میتواند افراد را از خدمات شما باخبر کند. دقت کنید که منظور از حضور در این فضا تنها ساخت یک صفحه و ارسال عکس و ویدئو نیست! استراتژی تولید محتوای هدفمند و نوع تعامل با افراد نیازمند تخصص بسیاری است تا زمان و هزینه صرف شده برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هدر نرود.

اگر دارای یک کلینیک درمانی و یا زیبایی هستید که کیفیت خدمات در حوزه کاری شما اهمیت بیشتری دارد (مانند عمل زیبایی بینی، ارتودنسی، بوتاکس)، اعتبار، اهمیت شبکه‌های اجتماعی برای شما چندین برابر خواهد بود. زیرا افرادی که شما را از قبل، در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام دیده باشند و توجه‌شان جلب شده باشد، ناخودآگاه اعتماد بیشتری به تخصص شما خواهند داشت.

استراتژی سئو؛ تنها راه رسیدن به رتبه یک گوگل!

با تحقیق کلمات کلیدی و آنالیز رفتار کاربران، میتوان مطابق با نیاز آنها محتواهایی را آماده کنیم که بهترین پاسخ را به سوالات‌شان ارائه دهیم. دانستن مسیر درست برای رسیدن به موفقیت تنها راه برای رسیدن به موفقیت در سئو سایت پزشکی است. ما در تیم مهندس روزبه فلاح بعد از آنالیز دقیق رفتار کاربران، بهترین استراتژی موثر را تدوین و بر اساس جدیدترین فاکتورهای سئو، اجرا خواهیم کرد.

تحلیل رقبا و مزیت‌های رقابتی آنها از دیگر پارامترهایی است که باید در سئو سایت پزشکی و حوزه سلامت مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان میزان فعالیت مورد نیاز اعم از تولید محتوا، لینک سازی، برندسازی و … را تخمین زد. در نهایت استراتژی سئو نقشه راهی است که مشخص میکند چه محتوای به چه تعداد و با چه کیفیتی لازم است در وبسایت شما منتشر شود.

جهت اطلاع از شرایط مشاوره با مهندس روزبه فلاح از طریق دایرکت اینستاگرام پیام بدید

تولید محتوا هدفمند و مرتبط با نیاز کاربر

بر اساس استراتژی تدوین شده، محتواهایی را لازم است در سایت منتشر کنید که مرتبط و قابل استفاده برای کاربران‌تان باشد. دقت به ادبیات مورد استفاده کاربران، سطح آگاهی، سوالات احتمالی و نگرانی‌های آنها بسیار بااهمیت است. هدف ما از تولید محتوای هدفمند در سایت های پزشکی، پاسخ به سوالات مخاطبین، رفع ابهامات و نگرانی‌ها، آموزش‌های اولیه و در مجموع خلق بهترین تجربه برای آنهاست.

نیاز است قبل، در طول استفاده از خدمات و بعد از آن، محتواهایی را برای مخاطبین خود آماده سازی کنید تا پاسخی به سوالات و ابهامات آنها باشد. این موضوع باعث میشود در تمام مسیر، همراه مخاطبین و مراجعه کنندگان خود باشید تا بهترین تجربه را در ذهنشان تداعی کنید. این محتواها موجب بالا بردن اعتبار و محبوبیت شما در ذهن مخاطب خواهد شد که یکی از نتایج اولیه آن، معرفی شما و خدماتتان به دوستان و نزدیکان‌شان خواهد بود. درج نظرات مثبت در نقشه گوگل، از دیگر نتایج خلق تجربه خوب برای مراجعین خدمات درمانی، زیبایی و سلامت است.